Így készítsd el a tökéletes meta leírást

meta leírás

A metaleírás az egyik első dolog, amit az emberek a keresőmotor találati oldalán látnak, ezért ennek optimalizálása jó lehetőség, hogy ösztönözzük  a felhasználókat, hogy a weboldaladra átkattintsanak. Ez a bejegyzés bemutatja a jó metaleírás jellemzőit.

Mi az a meta leírás?

A meta leírás egy rövid és tömör HTML elem, amely egy rövid leírást nyújt egy weboldal tartalmáról. Ezek a leírások jelennek meg a keresőmotorok találati oldalain. A meta leírás fő célja, hogy a felhasználóknak előzetes betekintést nyújtson abba, mit találhatnak a weboldalon, ha rákattintanak a keresési eredményre.

Hol jelenik meg?

A meta leírás a keresőmotorok találati oldalain jelenik meg a weboldal címe és URL-je alatt. Ez a rövid leírás segít a felhasználóknak megérteni, hogy az adott találat milyen tartalmat kínál, és segít nekik eldönteni, hogy rákattintanak-e a linkre.

meta leírás a keresőben

Mi a metaleírás célja?

A megfelelő metaleírás létrehozásával elérhetjük, hogy az olvasók gyorsan megértsék, miről szól weboldalunk. Ez a rövid szöveg segíti a felhasználókat abban, hogy előzetesen megértsék, hogy a weboldalad, releváns-e a keresési szándékukhoz. Gyakorlatilag arra ösztönzi a potenciális látogatókat, akik egy keresőkifejezésre keresnek a Google-ban, hogy rákattintsanak weboldalunkra. Más szavakkal, a metaleírások kulcsszerepet játszanak a kattintások generálásában a keresőmotorok találati oldalairól.

Miért fontos a meta leírás?

A nagyszerű metaleírás elkészítése két okból fontos:

  • Egy vonzó és releváns metaleírás nagyobb valószínűséggel vonzza a felhasználók figyelmét és meggyőzi őket arról, hogy a keresőből átkattintsanak a weboldalra, és megtekintsék a tartalmad.
  • A Google figyelembe veszi az átkattintási arányt a rangsorolásnál. Ez azt jelenti, hogy minél többen kattintanak át a weboldaladra, a Google annál nagyobb valószínűséggel helyezi előrébb a tartalmad a keresési eredmények oldalán. Ezáltal a kattintásra csábító metaleírás hozzájárul a weboldal láthatóságának növeléséhez az organikus (nem fizetett) keresési eredmények között.

Minden oldalnak legyen meta leírása?

Természetesen! Minden egyes oldalnak elengedhetetlenül szüksége van egy saját, egyedi metaleírásra.

A metaleírásoknak nem csak relevánsnak és vonzónak kell lenniük, hanem tükrözniük is kell az adott oldal tartalmát és célját. Azonban fontos hangsúlyozni, hogy a metaleírások ne másolják egymást, minden oldalon egyedi leírást célszerű készíteni. A Google kifejezetten azt javasolja, hogy „nem jó, ha minden oldalon azonos vagy hasonló leírások szerepelnek”. A duplikált metaleírások ugyanis károsíthatják az átkattintási arányt, ami pedig negatívan befolyásolhatja a weboldal forgalmát és rangsorolását.

Emellett ha egy aloldalnak hiányzik a metaleírása, fennáll a veszélye annak, hogy a Google véletlenszerűen választ ki egy szöveget az oldalról, és azt jeleníti meg a keresési eredményekben. Ez azonban lehet, hogy nem lesz elég releváns vagy vonzó a felhasználók számára, így a metaleírás hozzáadása segít megelőzni ezt a problémát és javítja a weboldal átkattintási arányát.

Hogyan írjunk jó meta leírást?

A következőkben kiderül, mi szükséges ahhoz, hogy a szöveged eredményeket érjen el a kereső oldalain.

1. Vedd figyelembe a célközönséged

Amikor metaleírásokat készítünk a weboldalunkhoz, elengedhetetlen figyelembe venni a célközönséget, azaz azokat az embereket, akik keresik a termékedet / szolgáltatásodat.

Ahhoz, hogy leghatásosabban tudj a célközönséghez szólni, meg kell értened a gondolkodásmódjukat, problémáikat, vágyaikat. Tudnod kell, mi motiválja őket, amikor a keresési kifejezést beírják a Google keresőbe. Néhány kérdést mindenképp meg kell válaszolnod nekik:

– Mi az, amit kínálsz?

– Miért hasznos ez számukra, milyen előnyökhöz jutnak?

– Miért érdemes tőled vásárolniuk?

A metaleírásnak tehát világosan be kell mutatnia, hogy miért érdemes a weboldaladra kattintaniuk.

2. Használj releváns kulcsszavakat

Miután letisztáztad, hogy kik alkotják a célközönségedet, az elengedhetetlen lépés azoknak a keresési kifejezéseknek és kulcsszavaknak a megtalálása, amelyek tökéletesen illeszkednek a célközönség keresési szándékához. A kulcsszavak olyan szavak vagy kifejezések, amelyeket az emberek beírnak a keresőmotorokba, amikor információt vagy termékeket keresnek az interneten.

Amikor ezeket a kulcsszavakat beépíted a metaleírásodba, különösen az elejére, jelentős előnyöket érhetsz el. Ennek oka az, hogy a Google hajlamosabb arra, hogy azokat az oldalakat rangsorolja előrébb a keresési eredményekben, amelyeknek a metaleírása megegyezik a felhasználó keresési szándékával.

A kulcsszavak stratégiai elhelyezése a metaleírásban segít abban, hogy az oldalad relevánsnak és vonzónak tűnjön a felhasználók számára, és növeli az esélyét annak, hogy rákattintsanak a találati listában való megjelenésedre. Ezáltal több látogatót vonzhatsz az oldaladra, és növelheted a webhely látogatottságát.

3. Kutasd fel a versenytársaid

Nézd meg, hogy milyen metaleírások jelennek meg sikeresen a keresési eredmények között.

A versenytársak vizsgálata ebből a szempontból lehetővé teszi számunkra, hogy megértsük, hogyan szólítják meg a célközönségüket, és milyen kulcsszavakat használnak és milyen hangnemet alkalmaznak a versenytársak a saját metaleírásaikban.

Emellett érdemes figyelni azokat a tényezőket is, amelyek kiemelkednek a versenytársak metalírásaiban, például hogy mik az egyedi eladási pontok vagy a figyelemfelkeltő információk. Az ehhez hasonló elemek beépítése a saját metalírásunkba lehetővé teszi, hogy a célközönséget még hatékonyabban vonzzuk.

4. Legyen meggyőző a szöveged

A metaleírásodnak valójában egy értékesítési szövegnek kell lennie, mivel egy jól megfogalmazott és meggyőző metaleírás nagy valószínűséggel több kattintást generál az oldaladra. Éppen ezért:

  • A megfogalmazásod legyen konkrét és tömör: Derüljön ki, hogy miről szól a tartalmad és hogy milyen előnyökhöz jut az olvasó, ha átkattint a weboldaladra. Amikor a metaleírás pontosan tükrözi az oldal tartalmát és értékét, azok a látogatók, akik átkattintanak, valószínűbb, hogy hosszabb ideig maradnak az oldaladon. Ez növeli az esélyét annak, hogy további tartalmat fogyasszanak, vásároljanak vagy feliratkozzanak.
  • Hass az érzelmekre: Ez azt jelenti, hogy a metaleírásban érzelmi összetevőket is felhasználhatsz. Ez a megközelítés tartalmazhat pozitív érzelmi elemeket, például az olvasó izgalmának megcélozását, vagy negatív érzéseket, például félelem vagy aggodalom megérintését. Az érzelmi vonatkozású elemek alkalmazása a metaleírásokban rendkívül hatékony lehet, mivel azokra a pszichológiai ingerekre épít, amelyek hatással vannak az olvasókra. Valójában kutatások kimutatták, hogy az emberek nagyrészt érzelmi alapú döntéseket hoznak, amikor márkát választanak vagy termékeket vásárolnak.

5. Tartalmazzon cselekvésre ösztönzést

A cselekvésre ösztönzés fontos, mert iránymutatást nyújt az olvasóknak, hogy mit tegyenek, növelve ezzel az átkattintások és konverziók esélyét. Az egyértelmű CTA továbbá segít az olvasóknak megérteni, mit kínálsz, és mire számíthat a weboldaladra kattintás után.

Cselekvésre ösztönzők például: Tudj meg többet, Szerezd meg most, Próbáld ki ingyen, További információ itt.

6. Legfeljebb 160 karakter legyen

A metaleírás hossza nagyon fontos a keresőmotorok és a felhasználók számára is. Ideális esetben a metaleírás körülbelül 150-160 karakter hosszú, így a keresőmotorok megfelelően tudják megjeleníteni a találati oldalon. Túl rövid leírás esetén nem ad elegendő információt az olvasóknak, míg túl hosszú leírást a keresőmotorok levágják vagy megcsonkítják, és így az üzeneted elveszhet.

7. Használj megfelelő hangnemet

A megfelelő hangnem megtalálása a metaleírásban már az első pillanatban segít az olvasóknak azonosítani az oldal hangulatát és stílusát. Az egyedi hangnem képes kiemelni az oldaladat a versenytársak közül. Például, ha egy humoros weboldalról van szó, a metaleírás is tükrözheti ezt a humoros hangnemet, ami vonzóvá teheti azok számára, akik kedvelik az ilyen típusú tartalmat. Ugyanakkor egy jogi weboldal metaleírása formálisabb és szakmai hangnemet ütünk meg, ami fokozza az oldal hitelességét.

Ha van már márkád, a hangnem kiválasztásakor érdemes azt az egyedi hangszínt, tónust, stílust választanod, amely összhangban van a márkaidentitással.

8. Győződj meg arról, hogy a leírás megegyezik az oldal tartalmával

A Google képes kideríteni, ha valaki a metaleírásokat megtévesztően használja arra, hogy rávegye a látogatókat, hogy rákattintsanak a weboldalra.

A félrevezető leírások ráadásul növelik a visszafordulási arányt, ezért fontos, hogy a metaleírás annak az oldalnak a lenyűgöző összefoglalását tartalmazza, amelyre a látogató rákattint. 

A metaleírás tehát fontos, mivel ez az első dolog, amit a felhasználók a keresőben látnak, és ez alapján döntenek, hogy rákattintanak-e a weboldaladra. Jól megírt metaleírás segíthet megragadni a felhasználók figyelmét. Emellett a Google is használja a metaleírásokat a rangsorolás meghatározásához, így a megfelelően optimalizált metaleírások hozzájárulhatnak a jobb helyezések eléréséhez a keresőben.

További bejegyzések

pinterest seo
Marketing

Pinterest SEO

A Pinterest nem csupán egy vizuális tartalom megosztó platform, hanem egy hatékony eszköz is a webes forgalom növelésére. Azonban sokan nem veszik figyelembe a Pinterest

Tovább olvasom »
seo ppc
Marketing

SEO vagy PPC?

A mai digitális világban a SEO (keresőoptimalizálás) és a PPC (fizetett kattintásos hirdetések) fontos szerepet játszanak az online jelenlét kialakításában és a célok elérésében. De

Tovább olvasom »
keresőbarát url
keresőoptimalizálás-seo

Keresőbarát URL

Az URL (Uniform Resource Locator) az internetes tartalmak címzésének és elérhetőségének alapvető eleme. Az URL olyan karakterlánc, amely az online tartalmak pontos helyét határozza meg

Tovább olvasom »
képek keresőoptimalizálása
keresőoptimalizálás-seo

Képek keresőoptimalizálása

Miért fontos a képek keresőoptimalizálása? A képkeresések aránya folyamatosan növekszik az internetes felhasználók körében. Az emberek gyakran keresnek információkat, termékeket vagy inspirációt a képek alapján.

Tovább olvasom »
organikus keresés
keresőoptimalizálás-seo

Organikus keresés

Az organikus keresés a felhasználók által keresőmotorokba (például a Google), beírt kulcsszavakra és kifejezésekre adott természetes, nem reklámozott találatok listája a keresőben. Ezek az eredmények

Tovább olvasom »